Dag 4 Tempelday - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Leon en Esther Bakker - WaarBenJij.nu Dag 4 Tempelday - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Leon en Esther Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 4 Tempelday

Door: Leon en Esther

Blijf op de hoogte en volg Leon en Esther

13 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Vandaag was het Tempelday ....en die hebben we er wat gezien hoor!!
Toen we vanmorgen wakker werden,regende het helaas best hard. Om 9 uur stond Nyoman voor het hotel op ons te wachten. We hebben verschillende tempels bekeken waaronder de Gunung Kawi. Deze tempel lag ongeveer zo'n 300 treden naar beneden. Naar beneden is niet zo erg,maar je moet natuurlijk ook weer naar boven....in de regen op je slippertjes. En aangezien ik (Esther) zo'n geweldige conditie heb...stond ik bovenaan de berg te hijgen als een paard. Maar ik ben weer boven gekomen al glibberend in m'n slippertjes.
We zijn ook nog naar Tirta Empul geweest,een van de belangrijkste tempels op Bali,die is gebouwd om de heilige geiser van Tampaksiring. De tempel is gebouwd in 962 na Christus. Vanuit heel Bali komen er mensen langs om in het heilige water te baden voor gezondheid en geluk.
Vervolgens zijn we naar Kintamani geweest,waar we (als de zon had geschenen) een prachtig uitzicht zouden hebben gehad over de vulkaan en een meer voor de vulkaan!
Maar......wij zagen vooral mist,veel mist.
Morgen misschien poging twee!
Hier hebben we wel heerlijk gegeten samen met onze chauffeur Nyoman.
Na een rit van ongeveer 30 minuten kwamen we aan bij de grootste tempel op Bali,genaamd Pura Besakih (moedertempel).
De tempel bestaat uit ca 200 bouwwerken verdeeld over 30 complexen!Het is een heilig tempel complex gelegen op een berg en bereikbaar door een....jawel een lange trap:-)
Samen met een gids van daar hebben we het complex doorlopen en zagen onderweg nog 2 crematie ceremonies!
Dit waren ceremonies 3 dagen na de crematie van de overledene!
Erg indrukwekkend.
De schemering begon al in te vallen dus maar weer op weg naar de bungalow om eerst ons wat op te frissen en weer iets lekkers te gaan eten!
Dit verslag is trouwens geschreven na die heerlijke maaltijd in het restaurant onder het genot van een heerlijk drankje en relaxe muziek!
We binne helemoal zen!!!
Morgenochtend koffers weer inpakken en op weg naar 2e hotel in Lovina in combinatie met weer een dagtocht met Nyoman. Hopelijk een droge dag. In Lovina weer op zoek naar Wifi.
Tot morgen.

Xxx van ons

• 13 Juli 2012 - 15:30

Viviènne:

Ik zie het al helemaal voor me... Want GLAD dat die slippertjes kunnen zijn! ;-)
    Mooie foto's! Ben benieuwd of jullie morgen wat beter weer hebben!

Welterusten!

• 13 Juli 2012 - 15:38

Arend, Mira, Mitch:

Hey andere vakantiegangers. Ziet er weer goed uit. De tempel op de tweede foto zijn wij ook geweest. Morgen dus op weg naar Lovina, daar gaan jullie waarschijnlijk dolfijnen zien, geweldig hoor. We blijven jullie volgen vanuit The United States.
    Liefs van ons. xxx

• 13 Juli 2012 - 17:40

Jayla Mel En Win:

Oooooooh leuk leuk leuk!!! Maar balen van de regen..Maar ja Es we weten wie t aantrekt ;p Er staat wel dat t morgen beter is dus t komt goed! Dikke kus van ons!

• 13 Juli 2012 - 18:11

Jolly:

Het ziet er allemaal mooi uit hoor. Hopelijk morgen beter weer.